Английский художник: Уильям Тёрнер (English Artist William Turner)
Turner's first known watercolor was painted in 1787 and this marks the beginning of a long career during which he produced a succession of masterpieces unequaled in range and power by hardly any other British artists. The range of his subjects, although confined largely within the field of landscape, and the vast sweep of his development from his first topographical drawings to his late locations of light and atmosphere, proclaim him one of the greatest English painters.
One of Turner's earliest paintings "The Shipwreck" shows his absorption with the sea, and especially the sea as it affected ships. In 1834, Turner showed one of his several recordings of "The Burning of the Houses of Parliament". The scene becomes an almost superhuman vision: what is left of the world is no more than a reflection of fire; the twin towers of Westminster Abbey seem to float in the flames and the far end of the bridge disintegrates into them. The painting, when first shown, mystified people but the impact was so undeniable that it was accepted.
But a picture is shown seven years later " The Snow Storm" which now seems one of his most prophetic and original paintings was not warmly greeted. Here he had gone a bit too far ahead of his time for his generation to be able to accept his experiment, let alone understand and be fired by it.
In this, as in his other works, we can see Turner's realization of an interplay between dark and light, warm and cold masses. In his investigation of color, he anticipated in some degree the practice of the Impressionists. In some late works when color seems to become arbitrary in the scene that it is independent of the forms it no longer describes, he anticipates certain of the twentieth century purely abstract painters.
Перевод
Первая известная акварель Тёрнера была написана в 1787 году, и это знаменует начало долгой карьеры, в течение которой он создал ряд шедевров, не имевших равных по диапазону и мощи практически ни у кого из других британских художников. Спектр его сюжетов, хотя и ограничен в основном областью пейзажа, также имеет широкий размах от его первых топографических рисунков до поздних экспериментов со светом и атмосферой, провозглашают его одним из величайших английских живописцев.
Одна из ранних картин Тёрнера "Кораблекрушение" демонстрирует его одержимость морем, и особенно его воздействием на корабли. В 1834 году Тёрнер показал одну из своих нескольких работ "Горящий Дом Парламента". Сцена стала сверхчеловеческим видением: то, что осталось от мира, является не более чем отражением огня; башни-близнецы Вестминстерского аббатства, кажется, плывут в пламени, а дальний конец моста обрушивается на них. Картина, когда она была впервые показана, озадачило людей, но воздействие было настолько неоспоримым, что работа была принята.
Но картина, показанная семь лет спустя, "Снежная буря", которая сейчас кажется одной из самых пророческих и оригинальных его картин, не была встречена тепло. Здесь он зашел слишком далеко, чтобы его поколение смогло принять его эксперимент, не говоря уже о том, чтобы понять его и быть им увлеченным. В этой, как и в других его работах, мы видим осознание Тёрнером взаимодействия темной и светлой, теплой и холодной массы. В своем исследовании цвета он в какой-то степени предвидел практику импрессионистов. В некоторых его поздних работах, когда цвет кажется произвольным и не зависит от форм, которые он больше не описывает, он предвосхищает абстрактных художников ХХ века.