Few places, except the Athenian Acropolis and the Roman Capitols, contain within a small area such a wealth of significant monuments of a nation's last as the triangular enclosure of the Kremlin. The cathedrals are grouped around Cathedral Square, which has since the end of the fifteenth century been the heart of the Kremlin and its most picturesque spot. On Cathedral Square, against the background of the huge bulk of the Grand Palace, stand the architectural monuments of medieval Moscow - edifices that have served as a starting point, a stimulus for the architectural activities of Moscow.

East of the main facade of the Grand Palace stands the Cathedral. Behind the Palace of Facets, the great dome of the Cathedral of the Assumption rises from among the cupola and crosses of the surrounding churches.

The Cathedral of the Assumption of the Virgin is the most celebrated of the Kremlin churches. From the fifteenth century, the Russian sovereigns were always crowned in this cathedral, which is thus the Russian counterpart of the Rheims Cathedral; the church metropolitan and the Moscow patriarchs are buried here. Its dimensions are rather small but it is so crowded with furnishings, frescoes, and icons, from the floor to the cupola that its size is forgotten in the fullness of its contents.

The plan of the Moscow Cathedral, the system of its vaulting and the disposition of its five cupola's became in time traditional and, in the sixteenth century, served as a model for the Smolensky Cathedral in the Novodevichiy Convent in Moscow and the Assumption Cathedral in the Trinity-Sergius Monastery of Zagorsk. A few of the old frescoes can still be seen on the masonry partition separating the sanctuary from the nave. They are hidden by the high iconostasis, first built in 1482 and renovated in 1881-83 when it was covered with silver ornament. The present smoke-grey wall coating probably did not exist in the sixteenth century. The exterior of the cathedral was undoubtedly a glow with warm, bright colors and clear-cut, sharp outlines, recalling the churches of Yaroslavl.

Перевод

Лишь немногие места, кроме Афинского Акрополя и Римского Капитолия, хранят на небольшой территории такое богатство значительных памятников нации, как треугольное ограждение Кремля. Соборы сгруппированы вокруг Соборной площади, которая с конца пятнадцатого века является сердцем Кремля и самым живописным местом. На Соборной площади, на фоне огромного Большого дворца, стоят архитектурные памятники средневековой Москвы - сооружения, послужившие отправной точкой, стимулом для архитектурной деятельности Москвы.

К востоку от главного фасада Большого дворца стоит Собор. Позади Грановитого дворца из-под купола Успенского собора возвышается великий купол Успенского собора и кресты окружающих его церквей.

Успенский собор является самым знаменитым из кремлевских церквей. С XV века в этом соборе всегда венчались на царство русские государи, таким образом, русский аналог Реймского собора, здесь похоронены митрополит и московские патриархи. Его размеры довольно малы, но он настолько переполнен мебелью, фресками и иконами, от пола до купола, что о его размерах забывают во всей полноте его содержимого.

План Московского собора, система его хранения и расположение пяти куполов стали со временем традиционными и в XVI веке послужили образцом для Смоленского собора Новодевичьего монастыря в Москве и Успенского собора Троице-Сергиева монастыря в Загорске. Несколько старинных фресок до сих пор можно увидеть на каменной кладке, отделяющей святилище от нефа. Они скрыты высоким иконостасом, впервые построенным в 1482 году и отреставрированным в 1881-83 годах, когда он был покрыт серебряным орнаментом. Нынешнее дымчато-серое настенное покрытие, вероятно, не существовало в XVI веке. Внешний вид собора, несомненно, сиял теплыми, яркими красками и четкими, резкими очертаниями, напоминающими ярославские храмы.

Структура Московского Кремля (The Structure of Moscow Kremlin) - 5.0 out of 5 based on 4 votes

Рейтинг:  5 / 5

Звезда активнаЗвезда активнаЗвезда активнаЗвезда активнаЗвезда активна